Regulamin

Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO PAKOVNIA



§1

[definicje]


Regulamin – niniejszy dokument, określający zasady składania zamówień w sklepie Internetowym. Jednocześnie jest to regulamin o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
Klient Indywidualny - konsument w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego tj. osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Klient Firmowy - osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna, dokonująca zamówienia w związku ze są działalnością zawodową lub gospodarczą, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną.
Klient– zbiorcze określenie Klienta Indywidualnego i Klienta Firmowego Sklepu Internetowego.
sklep internetowy – przedsiębiorca działający pod firmą Pomarańcza Janczak Grzegorz  z siedzibą w Olsztynie, 10- 684 Olsztyn, ul. Orłowicza 13/31 Nip 739-347-34-13 Usługi sprzedażowej za pośrednictwem sieci Internet.
Strona Internetowa – każda strona i podstrona znajdująca się pod adresem www.pakovnia.pl, za pośrednictwem której realizowane są usługi sprzedaży Internetowej.
Rejestracja – zespół czynności dokonywanych w celu założenia Konta Użytkownika.
Konto Użytkownika – spersonalizowany panel Klienta na Stronie Internetowej służący do składania zamówień w sklepie Internetowym.
Koszyk - funkcja na Stronie Internetowej dostępna po zalogowaniu się na Konto Użytkownika, za pośrednictwem której można dokonać zamówienia.
Formularz zamówienia – formularz służący do składania zamówień dostępny po zalogowaniu na Konto Użytkownika.
Akceptacja zamówienia – wiadomość e-mail wysyłana Klientowi przez sklep Internetowy potwierdzająca treść złożonego zamówienia oraz nadanie plikom wysłanym przez Klienta status „Gotowe do druku”.
Dzień roboczy – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem sobót i niedziel oraz dni ustawowo wolnych od pracy.


§2

[zasady ogólne]


Sklep Internetowy oferuje wykonywanie usług sprzedażowych za pośrednictwem sieci Internet.
Do usług sprzedażowych realizowanych przez sklep Internetowy należą m.in.:,
Sprzedaż taśm pakowych,
Wykonywanie indywidualnych projektów graficznych.
Szczegółowa zakres usług realizowanych przez Sklep Internetowy znajduje się na Stronie Internetowej.
Sklep internetowy realizuje usługi zarówno dla Klientów Indywidualnych jak i Klientów Firmowych.
Korzystanie z usług sklepu internetowego jest możliwe po uprzednim zapoznaniu się z treścią Regulaminu oraz zaakceptowaniu wszystkich postanowień w nim zawartych.
Akceptacja regulaminu przez Klienta następuje dobrowolnie i jest możliwa poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu rejestracyjnym wypełnianym przy zakładaniu Konta Użytkownika.


§3

[składanie zamówienia]


Złożenie zamówienia nastąpić może za pośrednictwem:
Konta Użytkownika,
wysłania wiadomości e – mail.
W celu poprawnego korzystania ze Strony Internetowej konieczne jest posiadanie przez Klienta komputera z dostępem do Internetu z zainstalowaną przeglądarką stron www Internet Explorer Mozilla Firefox, Opera lub Google Chrome.
Każde zamówienie dla swej ważności wymaga akceptacji przez sklep Internetowy.
Przed rozpoczęciem składania zamówienia Klient powinien mieć przygotowane pliki niezbędne do realizacji zamówienia.


§4

[zamówienie za pośrednictwem Konta Użytkownika]


Przed złożeniem zamówienia za pośrednictwem Konta Użytkownika niezbędne jest dokonanie Rejestracji.
W celu dokonania zamówienia należy zalogować się na Konto Użytkownika za pośrednictwem Strony Internetowej.
Po zalogowaniu się na Konto Użytkownika możliwe jest dodanie poszczególnych Produktów do Koszyka oraz:
określenie specyfikacji zamówienia,
wybranie formy płatności
 wybranie opcji dostawy.
Podczas składania zamówienia niezbędne jest także załączenie odpowiednich plików będących częścią zamówienia poprzez opcję „wgraj plik do zamówienia” dostępną na formularzu zamówienia.
Zamówienie uważa się za dokonane poprawnie i przyjęte tylko jeśli Klient otrzyma od sklepu Internetowego potwierdzenie zamówienia za pośrednictwem wiadomości e – mail.
Zamówienia za pomocą Konta Użytkownika składać można 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.


§5

[zamówienie za pośrednictwem wiadomości e – mail]


Złożenie zamówienia za pośrednictwem e – maila odbywa się poprzez wysłanie Drukarni Internetowej wiadomości na adres: biuro@pakovnia.pl
W treści wiadomości określonej w ust. 1 należy uwzględnić informacje takie jak:
opis zamawianego produktu (format, nakład, ilość kartonów , zadruk)
dane Klienta niezbędne do wystawienia faktury VAT)
formę odbioru i w razie potrzeby dane adresowe do nadania przesyłki,
W odpowiedzi na wiadomość określoną w ust. 2 Klient otrzymuje od sklepu Internetowego ofertę, która zawiera m.in. wycenę zamówienia oraz przybliżony czas jego realizacji.
Klient przyjmuje ofertę wysyłając w wiadomości zwrotnej pliki niezbędne do realizacji danego zamówienia.
Zamówienie uważa się za dokonane poprawnie i przyjęte tylko jeśli Klient otrzyma od sklepu Internetowego potwierdzenie zamówienia za pośrednictwem wiadomości e – mail.
Zamówienia za pomocą wiadomości e – mail składać można 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.


§6

[koszty zamówienia oraz płatności]


Na koszt realizacji zamówienia składają się:
cena wybranego produktu znajdująca się na Stronie Internetowej,
koszt dostawy,
opłaty za usługi korekty dodatkowej określonej w § 10 ust. 6.
Szczegółowe ceny poszczególnych usług dostępne są na Stronie Internetowej.
Wszelkie ceny znajdujące się na Stronie Internetowej są wyrażone w walucie polskich złotych oraz zawierają podatek VAT.
Klient składając zamówienie wybiera formę płatności za zamówienie jakimi są:
płatność za pomocą platformy Tpay,
dokonanie przelewu,
płatność przy odbiorze osobistym,
płatność przy dostawie.
W przypadku wyboru formy płatności określonej w ust. 4 lit. b Klient otrzyma poprzez wiadomość e – mail od sklepu Internetowego z fakturą proforma z danymi niezbędnymi do dokonania przelewu.
Sklep internetowy wystawia Klientowi dowód dokonania wpłaty w formie faktury VAT na dane podczas składania zamówienia.
Klient upoważnia sklep internetowy do wystawienia faktury VAT bez podpisu odbiorcy.


§7

[realizacja zamówienia]


W wypadku wyboru przez Klienta płatności określonej w §6 ust. 4 lit. a – b, rozpoczęcie realizacji usługi następuje po zaksięgowaniu na rachunku bankowym Sklepu internetowego całości wpłaty Klienta.
W wypadkach określonych w § 6 ust. 4 lit. c – d, rozpoczęcie realizacji usługi następuje po akceptacji zamówienia przez Sklep internetowy.
Klient podczas składania zamówienia wybiera formę dostawy, do których nalezą:
odbiór osobisty,
dostawa na terenie Olsztyna za pośrednictwem pracownika Drukarni Internetowej,
wysyłka za pośrednictwem kuriera,
wysyłka za pośrednictwem Poczty Polskiej,
inny, ustalony indywidualnie z Klientem sposób dostawy.
Odbiór osobisty możliwy jest wyłącznie w dni robocze w godzinach 9:00 – 17:00 po wcześniejszym otrzymaniu powiadomienia na adres e-mail lub telefonicznie, że produkt jest gotowy do odbioru.
Czas potrzebny na realizację zamówienia zależny jest od jego specyfikacji. Orientacyjny czas realizacji zostanie przekazany Klientowi wraz z akceptacją zamówienia przez Sklep internetowy.
Koszty dostawy określone są w cenniku znajdującym się na Stronie Internetowej.


§8

[reklamacja]


W przypadku niezgodności towaru z umową Klient Indywidualny korzysta z uprawnień przewidzianych w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.2014.121 j.t.) dotyczących rękojmi za wady rzeczy.
Realizacja praw określonych w ust. 1 następuje poprzez odesłanie przez Klienta Indywidualnego reklamowanego produktu na adres: Pomarańcza Janczak Grzegorz ul. Orłowicza 13/1 , 10-684 Olsztyn wraz z dowodem zakupu.
Do reklamowanego towaru należy także dołączyć na piśmie informację zawierającą opis niezgodności przedmiotu zamówienia z umową.
Termin zgłoszenia reklamacji wynosi 7 dni od daty doręczenia zamówienia Klientowi.
Sklep internetowy ustosunkuje się do reklamacji w ciągu 14 dni od jej otrzymania.
Paragrafu niniejszego nie stosuje się do Klienta Firmowego, którego uprawnienia reklamacyjne wynikają z przepisów o rękojmi zawartych w Kodeksie cywilnym.


§9

[odstąpienie od umowy]


Klient firmowy może odstąpić od umowy zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego dotyczących rękojmi wady fizycznej rzeczy zaś informacje dotyczące prawo odstąpienia od umowy przez klienta indywidualnego zawarte zostały w załączniku nr 1 - czytaj więcej
Sklep internetowy może odstąpić od umowy z Klientem Firmowym jeśli wystąpią ważne i niezawinione przyczyny, które uniemożliwią realizację zamówienia.
W przypadku odstąpienia od Umowy w przypadkach określonych w ust. 1-2 następuje ono w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Zarówno Klient Indywidualny jak i Klient Firmowy mogą anulować zamówienie jeśli plik przez nich przesłany ma status „Plik przekazany do weryfikacji”.
W przypadku odstąpienia bądź anulowania zamówienia przez Klienta, jeśli dokonał on już zapłaty w sklepie  Internetowym zwróci wpłacone przez niego środki.
W przypadku zwrotu określonego w ust. 6 kwota zwracana Klientowi Firmowemu, który dokonał przelewu za pośrednictwem platformy Tpay zostanie pomniejszona o koszty administracyjne w wysokości nie wyższe niż 4% całego zamówienia brutto.


§10

[pliki do druku]


Wraz ze złożeniem zamówienia Klient wysyła do sklepu Internetowego pliki niezbędne do realizacji zamówienia.
Informacje dotyczące specyfikacji plików i ich przygotowania przed przesłaniem do sklepu  Internetowego znajdują się na Stronie Internetowej w sekcji „Pomoc” w zakładkach „Jak przygotować plik do druku”
Pliki przesłane przez Klienta sprawdzane są przez sklep Internetowy pod względem technicznym i możliwości zakwalifikowania ich do druku.
Podczas czynności określonych w ust. 3 uzyskują status „Pliki przekazane do weryfikacji”.
Jeśli pliki nie spełniają wymagań technicznych sklep internetowy może bezpłatnie dokonać drobnych niezbędnych korekt, o których Klient zostanie poinformowany oraz dostanie do akceptacji poprawiony plik.
Na życzenie Klienta sklep Internetowy dokonać może dodatkowych korekt bądź zmian w plikach, co wiązać się będzie z dodatkową opłatą ustalaną indywidualnie, w zależności od specyfiki dokonanych zmian.
Po dokonaniu wszelkich niezbędnych zmian, pliki otrzymają status „Gotowe do druku”, co oznacza rozpoczęcie realizacji usługi.
Aktualny status wysłanych przez siebie plików Klient sprawdzić może logując się na Konto Użytkownika. W przypadku złożenia zamówienia za pośrednictwem wiadomości e – mail informacje o zmianach statusu plików wysyłane będą Klientowi na adres e – mail, z którego dokonał on zamówienia.
Pliki przesłane przez Klienta archiwizowane są na serwerach lokalnych Drukarni Internetowej przez okres 1 miesiąca od czasu realizacji zamówienia do celów związanych z ewentualną reklamacją.  Po tym okresie zostają one trwale usunięte z zasobów Drukarni Internetowej.


§11

[dane osobowe]


Dane osobowe przekazane przez Klienta na potrzeby realizacji zamówienia podlegają ochronie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2002, nr 101, poz. 926 ze zm.).
Dane osobowe Klienci przekazują dobrowolnie.
Klient podczas składania zamówienia wyraża zgodę na ich przetwarzanie w celach związanych z realizacją zamówienia przez Sklep Internetowy.
Klient ma prawo do wglądu w swoje dane a także do ich edycji oraz do żądania ich usunięcia.


§12

[prawo autorskie i odpowiedzialność za treść utworów]


Jeśli w trakcie realizacji do sklepu zamówienia Sklep Internetowy sporządzi nowe projekty graficzne jest ona ich autorem w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U.2006.90.631 j.t.) i korzysta ze wszelkiej ochrony utworów w ramach tego aktu.
Sklep realizując zamówienie nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne naruszenia praw autorskich osób trzecich przez Klienta.
Klient przesyłając  Internetowej pliki wyraża jednocześnie zgodę na zwielokrotnianie utworu.
Sklep Internetowy nie ponosi odpowiedzialności za treść plików przesłanych przez Klienta do druku, w szczególności za błędy ortograficzne i merytoryczne.
Sklep Internetowy informuje swoich Klientów, iż stosownie do brzmienia art. 8 ust. 3 pkt 2 lit. b ustawy z dnia 18 lipca 2002 r., o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2013.1422 j.t.)  polski ustawodawca nałożył na nich zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
Sklep internetowy zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia jeśli przesłane przez Klienta pliki swą treścią w jakikolwiek sposób naruszałyby prawo m.in. art. 256 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. kodeks karny (Dz.U.1997.88.553), który zakazuje dystrybucji materiałów, które propagowałyby faszystowski, komunistyczny lub inny totalitarny ustrój państwa lub nawołuje do nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość.



 

§13

[odpowiedzialność Drukarni Internetowej]

  1. Drukarnia Internetowa ponosi ograniczoną odpowiedzialność i tylko za szkodę powstałą w wyniku umyślnego działania lub rażącego niedbalstwa. Dotyczy to również odpowiedzialności osobistej osób zatrudnionych lub osób działających w jej imieniu lub na zlecenie Drukarni Internetowej.
  2. Drukarnia Internetowa nie ponosi odpowiedzialności w szczególności za:
  1. za szkodę, która nie powstała w samym produkcie;
  2. treści zawarte w pracy zamówionej przez Klienta;
  3. za utracony zysk lub inne szkody majątkowe Klienta;
  4. wydruk prac błędnie przygotowanych przez Klienta pod względem merytorycznym lub technicznym, w których nie była wykonana odpłatna usługa standaryzacji i korekty przez Drukarnie Internetową;
  5. wydruk prac zaakceptowanych przez Klienta a zawierających błędy techniczne lub merytoryczne;
  6. niezgodności powstałe w wyniku nie przestrzegania przez Klienta wskazówek zawartych na stronie internetowej Drukarni Internetowej;
  7. opóźnienia w terminie realizacji, które powstały na skutek czynników zewnętrznych lub zdarzeń losowych niezależnych od Drukarni Internetowej;
  8. opóźnienia w terminie realizacji wynikające z terminu dostarczenia poprawnych danych przez Klienta;
  9. terminowość przekazywania środków pieniężnych pomiędzy bankiem Klienta a systemem płatności internetowej;
  10. jakość i terminowość przesyłek kurierskich.

 

§14

[postanowienia końcowe]

  1. Klient Indywidualny ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Wszelkie dodatkowe informacje dotyczące tego trybu znajdują się na stronie internetowej www.uokik.gov.pl.
  2. Drukarnie Internetowa, stosownie do uregulowań zawartych w art. 12 ust. 13 i 15 u.p.k. informuje o obowiązku przedsiębiorcy dostarczenia rzeczy bez wad oraz o istnieniu kodeksu dobrych praktyk o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r.  o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U.2017.2070 t.j. z dnia 2017.11.09), który dostępny jest na stronie internetowej: www.isap.sejm.gov.pl/
  3. W zakresie nieuregulowanym przez niniejszy regulamin stosuje się przepisy:
  1. ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.2019.1145 t.j. z dnia 2019.06.19),
  2. ustawy z dnia 30 maja 2014 r. prawach konsumenta (Dz.U.2020.287 t.j. z dnia 2020.02.21),
  3. ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2019.123 t.j. z dnia 2019.01.21),
  4. ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U.2019.1231 t.j. z dnia 2019.07.03.),
  5. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1 z późn. zm.).,
  1. Regulamin niniejszy stanowi utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U.2019.1231 t.j. z dnia 2019.07.03.) i korzysta z ochrony zapewnionej przez w/w ustawę.
  2. Zabronione jest kopiowanie, utrwalanie bądź powielanie oraz wykorzystywanie w każdy inny sposób niniejszego Regulaminu bez zgody autora.